Nový Mercedes-Benz Actros je technologicky najpokročilejší kamión

  • Nový Mercedes-Benz Actros je technologicky najpokročilejší kamión

    Nový Mercedes-Benz Actros je technologicky najpokročilejší kamión

    BERLÍN. Actros je už od roku 1996 tým najlepším čo má Mercedes-Benz v ponuke nákladných vozidiel. Po dvanástich rokoch a 1,2 milióne vyrobených kusov sa opäť dočkal omladenia.
    Ak sa vám zdá, že vyzerá rovnako ako predošlý model, nie ste ďaleko od pravdy. Zmeny sa sústredili prevažne na pohodlie a bezpečnosť.
    Po vizuálnej stránke sa toho teda veľa nepomenilo, no pozornému oku neujde jeden podstatný detail. Chýbajú veľké spätné zrkadlá, ktoré sú pre nákladné automobily tak typické.

    Ich funkciu prebrali kamery, ktoré prenášajú obraz na dva pätnásťpalcové displeje umiestnené na A-stĺpikoch. Actros sa tak stáva prvým sériovo vyrábaným nákladiakom, ktorý nahradil zrkadlá kamerami.

    Odstránenie veľkých plochých zrkadiel výrazne prispelo k lepšej aerodynamike vozidla. Okrem toho poskytujú lepší prehľad o situácii okolo kabíny.

    Kamery sa narozdiel od zrkadiel dajú využiť na sledovanie okolia aj v prípade, že má vodič na kabíne zatiahnuté závesy a vozidlo nie je naštartované.

    Ďalšou významnou zmenou je príchod piatej generácie asistenčného systému Active Brake Assist. Ako názov naznačuje, hlavnou náplňou jeho práce je núdzové brzdenie.

    Systém je v predaji už od roku 2006 a do výbavy ho dostalo takmer štvrť milióna Actrosov. Nová verzia kombinuje údaje z radaru a kamerového systému pre ešte lepšie rozoznávanie prekážok a chodcov.

    Actros je o krok bližšie aj k autonómnemu riadeniu. Je schopný brzdiť, zrýchľovať aj upravovať smer jazdy, a to pri akejkoľvek rýchlosti.

    Inovácie pokračujú aj tam, kde vodič strávi najviac času – vnútri v kabíne. Po vzore osobných automobilov značky dostal aj Actros dvojicu interaktívnych obrazoviek.

    Vodičovi poskytujú potrebné informácie a informujú ho o fungovaní asistenčných systémov. Samozrejmosťou je podpora smartfónov cez Apple CarPlay alebo Android Auto.

    Zmienku si zaslúži aj nižšia spotreba, ktorú sa podarilo dosiahnuť lepšou aerodynamikou a zmenou prevodu zadnej nápravy. Na diaľnici spotreba klesne približne o tri percentá, na cestách nižšej triedy až do piatich percent.

    Zdroj článku: https://auto.sme.sk/c/20916295/novy-mercedes-benz-actros-je-technologicky-najpokrocilejsi-kamion.html#ixzz5z1lZUZKL